tisdag 7 september 2010

16:22

Något jag velat prova på hela livet är att gå i en skola där uniformer är ett måste. Då man klär sig i skjorta, kjol/byxor, slips och får en ryggsäck som matchar. Har ALLTID velat prova på det, och har ALLTID röstat "ja" när det kommer upp en fråga ifall folk vill ha uniform i skolan.

Liksom, varför inte?Ja, självklart, det är roligt att ha sin egen klädstil. Men OJ, vad det lockar med skoluniformer. För man kan ju alltid pimpa upp sin uniform lite. Och då tar det även mindre tid att tänka på vad man ska ha på sig på morgonen. Och det är gulligt med uniformer. Varje gång jag ser på TV där flickor har på sig en söt skoluniform blir jag sjukt avundsjuk och vill ha det själv. Jag vill se mina tjejkompisar i flätor, lite smink, en söt kjol och skjorta, slips och ryggsäck över axeln på morgonen.

Sen så är det ju även... Porrigt med uniform:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar