fredag 3 september 2010

i'm high when i'm dreaming

Jag drömmer oftast varje natt, och oftast då flera drömmar på en natt, och jag kommer ihåg varenda en. Oftast är dom jätteunderliga och konstiga, fast det finns ju inget bättre än att drömma.

Första drömmen handlade om en familj som var fattig. Jag vet inte vem jag var i familjen, antingen mamman eller dottern, men aldrig pappan eller dotterns bror (alltså den yngsta familjemedlemmen). Dom hade även en hund i familjen, tror det var en golden retreiver.

Och jag följde med familjens vardag, hur allting blev mer modernt ju mer tiden gick och ju äldre barnen blev. Det började runt 1920talet då det inte fanns mycket elektroniskt, sen fortsatte det och kyl+frys kom till, dom fick en spis osv. Fast sen så hände det en gång då dom var tvungna att flytta ifrån sitt hem och bo hos en annan man (som var väldigt rik, men samtidigt väldigt elak), och familjen fick bo på loftet. Men på loftet spökade det troligen, vilket påverkade hunden.

Så ibland när vi skulle upp och hämta hunden (oftast dottern eller mamman), så kunde hunden kolla på dom och se ut som något helt annat i ansiktet, tuggade fradga osv. Vilket var rätt läskigt i själva drömmen.

Och efter några år så kunde jag se hunden gå upp för trappan in till ett annat rum, och när den kikade in så kunde man se en stor burk med kött i som snurrades runt och han rika mannen där inne med en kniv. Sen gick hunden in, och plötsligt var det en ny scen då den lilla flickan grät jättemycket och mamman berättade att den rike snubben hade slaktat hunden i den där rullande burken med kött.

Sen vaknade jag.
Och jag orkar inte skriva den andra drömmen, den är så lång och konstig :(


1 kommentar:

  1. Jag vet inte om jag vågar läsa andra drömmer du drömt :o

    SvaraRadera