fredag 10 september 2010

big no

Mej/Dej - Det stava mig eller dig, inte mej, dej.

Igentligen - NEEEEEJ, det stavas EGENTLIGEN, med E

Än/En - Jag kan inte hjälpa det, men jag blir så frustrerad att jag drar mig i håret av irritation. Än och En är inte samma sak. Som när folk skriver "ringde o väckte än" (som exempel). Vad människan SJÄLVKLART menar är att en person ringde och väckte honom. Men att inte fatta skillnaden på en (en person, en sak) och än (-det kommer inte att hända än på ett tag-) gör mig frustrerad. Något förjävligt.

Folk som säger mitt efternamn som Olsén - Jag har aldrig stavat mitt namn med en apostrof över mitt e. Aldrig någonsin. Och då är det BARA dumt att uttala det med ett jävla apostrof över det jävla e som jag nu har.

Ny duschad, as bra - Jag var urkass på särskrivning när jag var yngre, och ibland råkar jag särskriva själv. Men nu när jag äntligen "lärt" mig att jätte bra, as bra och ny duschad är FEL så gnisslar jag tänder bara jag läser någon skriva fel på det.

Folk på facebook som gör tester och som skriver JÄTTEfel - Dom förtjänar inte att göra tester, kan ibland göra ett test som verkar jätteintressant, men så märker jag att dom stavar fel på "egentligen" eller, som en gång, skrev "bokstäver" som "boxstäver". K och X är INTE nära varandra på tangentbordet.

Personer som skrattar - Nej, inte för att dom skrattar åt något som är kul. Utan att dom skriver något OTROLIGT jävla svårt eller använder så JÄVLA svåra ord så man inte fattar ett jävla dugg, och, sen när man frågar "vad betyder det" så skrattar dom DÅ. DÅ blir jag arg. Nej, jag är inte världens smartaste människa på jorden när det kommer till dom mest kvalificerade orden som finns (jag kunde inte ens stava till kvalificerade, stavningshjälpen fick hjälpa), och jag kanske inte kan en jävla massa "vetenskapliga" saker osv. Men någonting som jag då fan är bra på är att vara trevlig och inte skratta åt folk. Jag kanske ger en liten blick ifall någon inte sett en film som jag trodde att ALLA hade sett, men jag skrattar då inte. Jag kanske inte är duktig inom el, fordon, bygg, och fattar inte ett smack av vad ni säger när ni snackar om det, men jag kan då en hel del andra jävla saker som jag är säker på att ni är askassa på.

Feministfittor - Det finns feminister, och det finns feministfittor. Feminister är killar och tjejer som slåss för jämställdhet här i Sverige, som vill att tjejer ska ha lika bra lön som killar etc. Feministfittor är tanter/kvinnor som anser att kvinnor som har sex med män är könsförrädare. Dom anser att män inte ska få vara hemma med barnen och ha pappaledigt på grund av att "männen inte är bra för barnen". Dom vill dra ner kraven på att bli brandman för att kvinnorna ska ha en chans, nu är det ju dock så att dom höga kraven är där för en anledning, och ifall min mamma klarar av det testet, klarar andra vältränade kvinnor av det. Feministfittor ser NER på män, dom vill att KVINNOR ska ha det bättre än män, men då blir det ingen jävla jämställdhet här.

Rasism - Det är bara fel, gillar du inte utlänningar/invandrare, nä, bo inte där det är högt antal med invandrare, leta inte upp dom, och provocera då fan inte andra.
Hat mot homosexuella - Det är lika fel det, gillar du inte homosexuella, umgås inte med homosexuella, leta inte upp homosexuella att störa dig på, BRY DIG HELT ENKELT INTE

Äta med tät näsa - Alltså, det går inte. Man blir andfådd

EDIT

Enda/Ända - Enda = den enda som finns. Ända = RUMPA. SKILLNAD, SKILLNAD

Endå / Ändå - Endå är bara fel, det stavas inte med e, det har aldrig gjort det. Det heter ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar